FILOBLOG

"Penso, per tant existeixo"

Activitat 32: Dilema moral 1 9:09

Pàg 206
1-. És correcte mentir per protegir algú?
Depen en quins casos però en aquest cas no està protegint al seu fill perquè a la llarga tindra conseqüències dolentes per al seu fill ja que arribarà un moment que no li faran l’examen o que no li servirà per res quedar-se a casa estudiant més.

2-. Què és abans: protegir un fill perquè no pateixi o que un fill no cometi una injusticia encara que pateixi?
Abans és que un fill no cometi una injusticia encara que pateixi ja que, encara que sigui el teu fill, a la classe és un alumne més i ha de tenir les mateixes condiciones que els altres, perquè, a més, hi haura un momento que no tindrà a la seva mare per protegir-lo.

3-. El fi “aprovar” justifica tots els mitjans?
No, perquè si per aprovar has de fer coses il·legals o injustes, per molt que aprovis, no serà del tot correcte.

4-. La intenció de la mare d’en Lluís és bona?

La intenció de protegir-lo si, però ella no pensa en les conseqüències que això tindrà a la llarga. Si es parés a pensar, com ho ha fet, veura que és injust respecte als seus companys i a més, s’esta convertint en un costum dolent per al seu fill.

5-. Podem tenir bones intencions i que les conseqüències d’allò siguin perjudicials? I a la inversa? No
Si, encara que si succeeix això jo crec que és perquè no s’ha pensat gaire el que es fa, ja que si ho penses bé veuras que existiesen conseqüències perjudicials.

6-. Quines conseqüències pot tenir per a la personalitat d’en Lluís adquirir aquest costum?
Que s’acostumi a deixar-ho tot per a l’ultim moment i que hi hagi coses que no les pugui fer.

7-. Quines conseqüències pot tenir per a en Lluís que la mare el protegeixi sempre?
Que quan tingui un treball i no presenti el que ha de fer en el moment no estarà la seva mare per justificar-lo ni per protegir-lo i no podrà presentar-lo un altra dia.

8-. És comparable la conducta d’en Lluís a “copiar en els exàmens”? Justifica la desposta i pensa si seria més lleu o més greu. Què és millor aprovar amb trampes o suspendre amb trampes?
Comparable si que és, perque en els dos casos estan fent trampes en un examen, un no presentant-se a l’examen i l’altre copiant. A més tenen la mateixa causa: que l’alumne no se sap la lliçó. Però són coses diferents perquè en Lluís, al cap i a la fi, s’apren el que s’ha d’apendre, però el que copia no, i per aquesta raó jo crec que es més greu el que copia.
Personalment prefereixo aprovar amb trampes ja que si has de fer trampes que almenys serveixin per alguna cosa, encara que si ho mires bé es igual, perquè l’objectiu principal de l’examen no està aconseguit.

9-. Si tots els alumnes fessin com en Lluís, què passaria ?
Que els professors s’haurien d’acoblar al gust de cada alumne i d’aquesta manera no aprendrien a ser responsables i a fer les coses quan digui el professor.